måndag 4 juni 2012

Nu var det ett tag....

....sedan det var något riktigt klockrelaterat på bloggen så håll till godo...

Under luchen idag hann jag förbi Daniel hos Erikson Urhandel och kollade in hans bilhandlarklocka men oxå två riktigt schyssta Omega armband i stål och gummi, priset var 2100kr st men smakar det så kostar det oxå...


Sedan hörde jag ifrån en bekant att Rob Engström hade fått in Tudor's nya modell 'Black Bay' som jag varit sugen på att testa sedan den visades i basel tidigare i år och eftersom jag ändå var i stan så smet jag in och provade den, tyvärr hade dom endast modellen med stållänk inne och den med det vintageifierade läderbandet kommer om några veckor... 

Priset för denna är runt 27 000 SEK och det får väl räknas som riktigt bra!


Första intrycket är att den är RIKTIGT RIKTIGT grym, skön färg på ringen (oxblodsröd) och snyggt med 'Gilt' tavla och coolt att den har 'snowflakevisare' detta kanske inte säger alla så mycket men dom flesta insatta och intresserade av gamla Tudor's går igång på alla cylindrar.... 

Tudor ägs av Rolex och har tidigare haft vissa modeller (Submariner t.ex) som delade i princip allt med Rolex utom verket och tavlan medan boett, visare, krona och länk hade Rolex loggor och var identidska med sin Rolex kusin.

På den tiden tyckte dom flesta att en Tudor Submariner var en budget variant för dom sin inte hade råd med en 'riktig' Rolex medans idag så är det väldigt många samlare som både samlar på Rolex och Tudor, vissa gamla Tudor Submariners är t.om dyrare än motsvarande Rolex...


Hur som helst så är den nya Black Bay en ny favorit och jag ser verkligen fram emot att testa den med läderbandet även om jag köper en så blir det en med stållänk och sedan köper jag till läderbandet separat...


Men det jag var stan för att köpa var en italiensk tröja att matcha min italienska klocka :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar