tisdag 28 februari 2012

Förra veckan så...

....hade vi konferens i Wien och jag och några kompisar hade planerat för att stanna över helgen så vi bodde kvar på hotel Lindner i centrala Wien, bara så ni vet så var jag där i 5 dagar och åt 5 schnitzlar:-)


Med på programmet var en väldigt bra rundtur i Wien med jobbet och man bockade av lite sevärdheter








Efter det så blev det lite fest och klubbbesök....


Lördagen började med riktigt sköna gamla Omega och Seiko skyltar


Lunchen blev en 'Currywurst' och en 'Ottokringer' på stående fot...


Nu till lite klockor, passade på att prova en 'Seventies' ifrån Glashütte Original, riktigt fet och snygg blå 'sunburst' tavla...


Breguet butiken hade den fetaste väggdisplayklocka jag sett med 'open heart' classy...


Paus....



Mina reskamrater framför stadshuset....


En riktigt schysst korvmoj...


Hittade även en riktigt schysst 'Gelateria'....


Bucherer kan man lita på, äntligen lite pannor...


Dom plockade fram en skön buffé


En 47mm 'California' dial i vitguld, check...


Adam tyckte den var snäppet för stor....


Min favorit Radiomir, en PAM210, det är den jag ska ha som nästa klocka....


En PAM233 är ju inte helt fel heller....


Hittade även en lite kul klocka på en loppis som jag köpte, en lite kul annorlunda model, just det här sättet att visa tiden på kallas för 'Jump Hour' och är lite knepigt att läsa av , men vad gör väl det :-)


Det här var allt för denna gång....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar