fredag 2 december 2011

Som ni kanske kommer ihåg...

...så la tjejen beslag på min Breitling B-1 för några veckor sedan, men även om hon verkligen gillade den så var den rätt hög och så ville hon helst ha en vattentät (badbar) klocka och B-1'an är bara vattetät till 50m dvs 'stänkskyddad'...


Så efter lite trålande på TTT så hittade jag en Seiko SKX031K som såldes av Seiko-kungen 'Molle' se hemsida HÄR. Denna var dessutom 'moddad' med Mercedes visare och safirglas och vips så var den inköpt och kom efter någon dag.

Tjejen gillade den skarpt och jag satte mig och kortade länken till max men sedan visade det sig att den ändå var för stor när alla avtagbara länkar var borta....vad göra????


Lade blixtsnabbt in en tråd på TTT för hjälp och efter ca 10 min så svarade Magnus att det enda sättet är att bända loss en fast länkbit och sa att jag skulle maila honom.

Magnus har för övrigt byggt flertalet coola dinkor och en av dom populärare modellerna som han gjort är 'Magnus Super Compressor' som jag har ägt förut men tyvärr sålt, se den nedan..

Pic by 'Jocke'
Efter lite mailande så droppade jag den i Magnus brevlåda eftersom vi båda bor på Kungsholmen. Dagen efter så får jag detta mail...

Hej!

Jag såg det när jag kom hem. Länken var inga problem att fixa. Bröt bort en av de fasta länkarna och borrade ur den så skruven passade. Får jag en 20:a för besväret så täcker det borren jag var tvungen att köpa. Du kan hämta klockan när det passar. Kommer vara hemma större delen av morgondagen.

Vänliga hälsningar
//Magnus





Sagt och gjort så hämtade jag den och nu sitter den perfekt (som ni kan se på bilderna) och tjejen är supernöjd och jag har fått tillbaka min B-1'a




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar